Σοβαρή παράβαση καθήκοντος Αντιδημάρχου
Όπως είναι γνωστό το πρώτο εξάμηνο/2011 δημιουργήθηκε τεράστιο πρόβλημα στον Τομέα Καθαριότητας διότι, όπως ψευδώς υποστηρίχτηκε από κάποιους, με υπαιτιότητα της προηγούμενης διοίκησης, δεν είχαν εξοφληθεί δύο εντάλματα του 2010 που αφορούσαν τα καύσιμα και την ασφάλιση των αυτοκινήτων του Δήμου.
Κατόπιν σχετικής έρευνας που πραγματοποίησα για το συγκεκριμένο θέμα διαπίστωσα ότι, ο αρμόδιος για τα Οικονομικά Αντιδήμαρχος κ.Τσοχαλής είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για το πρόβλημα που δημιουργήθηκε, διότι
μολονότι ήταν υποχρεωμένος δεν μερίμνησε να εξοφλήσει το πρώτο τρίμηνο το 2011, τουλάχιστον τα συγκεκριμένα εντάλματα, αφού σαφέστατα κάτι τέτοιο προβλέπονταν από την ισχύουσα νομοθεσία, αλλά και όπως ο ίδιος έχει δηλώσει σε συνεδρίαση του Δ.Σ. ο Δήμος μας είχε την οικονομική δυνατότητα.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα:
α) Με τις μεταβατικές διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 267 του ν.3452/2010 ορίζεται ότι, «Στον προϋπολογισμό του νέου δήμου, εγγράφονται υποχρεωτικά όλες οι υποχρεώσεις και οι απαιτήσεις των συνενούμενων δήμων. Μέχρι την κατάρτιση και ψήφιση του προϋπολογισμού του νέου δήμου και πάντως όχι αργότερα από 31/03/2011, οι προϋπολογισμοί των δήμων που συνενώνονται, εκτελούνται ως δωδεκατημόρια του προϋπολογισμού του 2010.
β) Με την υπ’ αριθ. 45/28-12-2010 Εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών και στην παρ. 10β ορίζεται ότι, «Οι προϋπολογισμοί των συνενούμενων ΟΤΑ του έτους 2010, ισχύουν για ένα το πολύ τρίμηνο ως ενιαίος προϋπολογισμός του νέου δήμου. Αυτό σημαίνει ότι οι πιστώσεις που είχαν εγγραφεί στους προϋπολογισμούς του έτους 2010, θεωρούνται ως πιστώσεις του νέου προϋπολογισμού που μπορεί να διατίθενται (ψηφίζονται) από τα αρμόδια όργανα, Εφόσον όμως έχουν εγγραφεί πιστώσεις, δεν εξετάζεται αν αυτές έχουν αναλωθεί μέσα στο έτος 2010 και αν έχει ή όχι απομείνει υπόλοιπο κατά τη λήξη του έτους».
γ) Στην παρ. 10δ ορίζεται ότι, «Η δυνατότητα εκτέλεσης του προϋπολογισμού κατά τα ανωτέρω αφορά όλες τις κατηγορίες δαπανών (υποχρεωτικών και μη)».
Κάνω γνωστό πως:
α) Επικοινώνησα με πολλούς Δήμους και με διαβεβαίωσαν ότι, πραγματοποίησαν κανονικά πληρωμές το πρώτο τρίμηνο το 2011 που αφορούσαν δαπάνες του οικονομικού έτους 2010, (υποχρεωτικές και μη οι συνενούμενοι και μόνον υποχρεωτικές οι μη συνενούμενοι).
β) Σε σχετική επικοινωνία που είχα με το Ελεγκτικό Συνέδριο με πληροφόρησαν ότι, θα έπρεπε ο Δήμος να αποστείλει άμεσα τα σχετικά εντάλματα στον Επίτροπο. Αυτός ήταν υποχρεωμένος να τα εγκρίνει διότι σαφέστατα σύμφωνα με τα προαναφερθέντα ήταν νόμιμα. Σε αντίθετη περίπτωση θα έπρεπε να συντάξει σχετική πράξη που να αιτιολογεί τη μη νομιμότητα θεώρησης των συγκεκριμένων ενταλμάτων. Στη συνέχεια η πράξη θα αποστέλλονταν στο αρμόδιο Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου για να αποφανθεί τελεσίδικα.
Σαφέστατα στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε καραμπινάτη παράβαση καθήκοντος του αρμόδιου Αντιδημάρχου κ. Τσοχαλή. Εάν ήμουν στη θέση του θα είχα υποβάλει άμεσα την παραίτησή μου. Προσωπικά δεν έχω καμία πρόθεση να ζητήσω κάτι τέτοιο. Εξ άλλου μου είναι εντελώς αδιάφορο, αν παραιτηθεί ο υπαίτιος, διότι, έστω άθελά του, η συκοφάντηση της προηγούμενης διοίκησης έγινε. Επειδή τον κ. Τσοχαλή τον γνωρίζω αρκετά χρόνια δεν έχω την παραμικρή αμφιβολία για την εντιμότητά του. Προσωπικά εκτιμώ ότι το πρόβλημα που δημιουργήθηκε εξ αίτιας του οφείλεται αποκλειστικά σε απειρία και άγνοια. Εκ μέρους του όμως περιμένω μια συγνώμη, για τον διασυρμό που υπέστη η προηγούμενη διοίκηση εξ αιτίας του, για κάτι που θα έπρεπε να έχει λυθεί τουλάχιστον μέχρι 31-1-2011 και όχι μετά από έξι μήνες.
Υπενθυμίζω δε, ότι ο προϋπολογισμός ψηφίστηκε 28/3/2011 και εγκρίθηκε από την Περιφέρεια 15/4/2011 και οι αντίστοιχες πληρωμές έγιναν στις 20/6/2011. Μήπως και γι αυτή την καθυστέρηση ευθύνεται η προηγούμενη διοίκηση; O κ. Τσοχαλής επιβάλλεται στο μέλλον να είναι πιο προσεχτικός, διότι σίγουρα στην οικονομική διαχείριση δεν αρκεί να είσαι μόνον συνετός και τίμιος και να έχεις υπηρετήσει στο Σώμα Επιθεωρητών Δημοσίων Έργων, αλλά απαιτείται, ειδικά όταν είσαι πρωτάρης, να συμβουλεύεσαι κάποιους πιο έμπειρους και ειδικούς.
Αναμφισβήτητα εάν ο κ. Τσοχαλής επικοινωνούσε με γειτονικούς δήμους ή με το Ελεγκτικό Συνέδριο, δεν θα είχε φτάσει στο αδιέξοδο μη νόμιμης δυνατότητας εξόφλησης των δύο ενταλμάτων που είχε ως συνέπεια να πλημμυρίσει ο Χολαργός από τόνους σκουπιδιών. Υπόψη πως, από 24/5/2011 έχω ζητήσει με σχετική μου επιστολή από τον Αντιδήμαρχο κ. Τσοχαλή να μου απαντήσει σε συγκεκριμένα ερωτήματα που έχουν σχέση με την μη εξόφληση των συγκεκριμένων ενταλμάτων. Σύμφωνα με το Δημοτικό Κώδικα ήταν υποχρεωμένος να μου απαντήσει μέσα σε ένα μήνα. Μολονότι του το έχω υπενθυμίσει αρκετές φορές, τόσον εγώ, όσον και ο Πρόεδρος του Δ.Σ. ποιεί την νήσσα. Τον πληροφορώ πως και αυτή η περίπτωση αποτελεί καραμπινάτη παράβαση καθήκοντος εκ μέρους του και δεν κατανοώ τους λόγους που ο συγκεκριμένος Αντιδήμαρχος συμπεριφέρεται μ΄ αυτό τον τρόπο.
Θανάσης Αυγουρόπουλος
Δημοτικός Σύμβουλος
Όπως είναι γνωστό το πρώτο εξάμηνο/2011 δημιουργήθηκε τεράστιο πρόβλημα στον Τομέα Καθαριότητας διότι, όπως ψευδώς υποστηρίχτηκε από κάποιους, με υπαιτιότητα της προηγούμενης διοίκησης, δεν είχαν εξοφληθεί δύο εντάλματα του 2010 που αφορούσαν τα καύσιμα και την ασφάλιση των αυτοκινήτων του Δήμου.
Κατόπιν σχετικής έρευνας που πραγματοποίησα για το συγκεκριμένο θέμα διαπίστωσα ότι, ο αρμόδιος για τα Οικονομικά Αντιδήμαρχος κ.Τσοχαλής είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για το πρόβλημα που δημιουργήθηκε, διότι
μολονότι ήταν υποχρεωμένος δεν μερίμνησε να εξοφλήσει το πρώτο τρίμηνο το 2011, τουλάχιστον τα συγκεκριμένα εντάλματα, αφού σαφέστατα κάτι τέτοιο προβλέπονταν από την ισχύουσα νομοθεσία, αλλά και όπως ο ίδιος έχει δηλώσει σε συνεδρίαση του Δ.Σ. ο Δήμος μας είχε την οικονομική δυνατότητα.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα:
α) Με τις μεταβατικές διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 267 του ν.3452/2010 ορίζεται ότι, «Στον προϋπολογισμό του νέου δήμου, εγγράφονται υποχρεωτικά όλες οι υποχρεώσεις και οι απαιτήσεις των συνενούμενων δήμων. Μέχρι την κατάρτιση και ψήφιση του προϋπολογισμού του νέου δήμου και πάντως όχι αργότερα από 31/03/2011, οι προϋπολογισμοί των δήμων που συνενώνονται, εκτελούνται ως δωδεκατημόρια του προϋπολογισμού του 2010.
β) Με την υπ’ αριθ. 45/28-12-2010 Εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών και στην παρ. 10β ορίζεται ότι, «Οι προϋπολογισμοί των συνενούμενων ΟΤΑ του έτους 2010, ισχύουν για ένα το πολύ τρίμηνο ως ενιαίος προϋπολογισμός του νέου δήμου. Αυτό σημαίνει ότι οι πιστώσεις που είχαν εγγραφεί στους προϋπολογισμούς του έτους 2010, θεωρούνται ως πιστώσεις του νέου προϋπολογισμού που μπορεί να διατίθενται (ψηφίζονται) από τα αρμόδια όργανα, Εφόσον όμως έχουν εγγραφεί πιστώσεις, δεν εξετάζεται αν αυτές έχουν αναλωθεί μέσα στο έτος 2010 και αν έχει ή όχι απομείνει υπόλοιπο κατά τη λήξη του έτους».
γ) Στην παρ. 10δ ορίζεται ότι, «Η δυνατότητα εκτέλεσης του προϋπολογισμού κατά τα ανωτέρω αφορά όλες τις κατηγορίες δαπανών (υποχρεωτικών και μη)».
Κάνω γνωστό πως:
α) Επικοινώνησα με πολλούς Δήμους και με διαβεβαίωσαν ότι, πραγματοποίησαν κανονικά πληρωμές το πρώτο τρίμηνο το 2011 που αφορούσαν δαπάνες του οικονομικού έτους 2010, (υποχρεωτικές και μη οι συνενούμενοι και μόνον υποχρεωτικές οι μη συνενούμενοι).
β) Σε σχετική επικοινωνία που είχα με το Ελεγκτικό Συνέδριο με πληροφόρησαν ότι, θα έπρεπε ο Δήμος να αποστείλει άμεσα τα σχετικά εντάλματα στον Επίτροπο. Αυτός ήταν υποχρεωμένος να τα εγκρίνει διότι σαφέστατα σύμφωνα με τα προαναφερθέντα ήταν νόμιμα. Σε αντίθετη περίπτωση θα έπρεπε να συντάξει σχετική πράξη που να αιτιολογεί τη μη νομιμότητα θεώρησης των συγκεκριμένων ενταλμάτων. Στη συνέχεια η πράξη θα αποστέλλονταν στο αρμόδιο Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου για να αποφανθεί τελεσίδικα.
Σαφέστατα στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε καραμπινάτη παράβαση καθήκοντος του αρμόδιου Αντιδημάρχου κ. Τσοχαλή. Εάν ήμουν στη θέση του θα είχα υποβάλει άμεσα την παραίτησή μου. Προσωπικά δεν έχω καμία πρόθεση να ζητήσω κάτι τέτοιο. Εξ άλλου μου είναι εντελώς αδιάφορο, αν παραιτηθεί ο υπαίτιος, διότι, έστω άθελά του, η συκοφάντηση της προηγούμενης διοίκησης έγινε. Επειδή τον κ. Τσοχαλή τον γνωρίζω αρκετά χρόνια δεν έχω την παραμικρή αμφιβολία για την εντιμότητά του. Προσωπικά εκτιμώ ότι το πρόβλημα που δημιουργήθηκε εξ αίτιας του οφείλεται αποκλειστικά σε απειρία και άγνοια. Εκ μέρους του όμως περιμένω μια συγνώμη, για τον διασυρμό που υπέστη η προηγούμενη διοίκηση εξ αιτίας του, για κάτι που θα έπρεπε να έχει λυθεί τουλάχιστον μέχρι 31-1-2011 και όχι μετά από έξι μήνες.
Υπενθυμίζω δε, ότι ο προϋπολογισμός ψηφίστηκε 28/3/2011 και εγκρίθηκε από την Περιφέρεια 15/4/2011 και οι αντίστοιχες πληρωμές έγιναν στις 20/6/2011. Μήπως και γι αυτή την καθυστέρηση ευθύνεται η προηγούμενη διοίκηση; O κ. Τσοχαλής επιβάλλεται στο μέλλον να είναι πιο προσεχτικός, διότι σίγουρα στην οικονομική διαχείριση δεν αρκεί να είσαι μόνον συνετός και τίμιος και να έχεις υπηρετήσει στο Σώμα Επιθεωρητών Δημοσίων Έργων, αλλά απαιτείται, ειδικά όταν είσαι πρωτάρης, να συμβουλεύεσαι κάποιους πιο έμπειρους και ειδικούς.
Αναμφισβήτητα εάν ο κ. Τσοχαλής επικοινωνούσε με γειτονικούς δήμους ή με το Ελεγκτικό Συνέδριο, δεν θα είχε φτάσει στο αδιέξοδο μη νόμιμης δυνατότητας εξόφλησης των δύο ενταλμάτων που είχε ως συνέπεια να πλημμυρίσει ο Χολαργός από τόνους σκουπιδιών. Υπόψη πως, από 24/5/2011 έχω ζητήσει με σχετική μου επιστολή από τον Αντιδήμαρχο κ. Τσοχαλή να μου απαντήσει σε συγκεκριμένα ερωτήματα που έχουν σχέση με την μη εξόφληση των συγκεκριμένων ενταλμάτων. Σύμφωνα με το Δημοτικό Κώδικα ήταν υποχρεωμένος να μου απαντήσει μέσα σε ένα μήνα. Μολονότι του το έχω υπενθυμίσει αρκετές φορές, τόσον εγώ, όσον και ο Πρόεδρος του Δ.Σ. ποιεί την νήσσα. Τον πληροφορώ πως και αυτή η περίπτωση αποτελεί καραμπινάτη παράβαση καθήκοντος εκ μέρους του και δεν κατανοώ τους λόγους που ο συγκεκριμένος Αντιδήμαρχος συμπεριφέρεται μ΄ αυτό τον τρόπο.
Θανάσης Αυγουρόπουλος
Δημοτικός Σύμβουλος